Testy – testování – roušky

PCR test, DNA a souvislost?

Kary B. Mullis – Našel způsob, jak analyzovat DNA a vyhrál Nobelovu cenu. Proces analýzy DNA, který vynalezl Dr. Mullis, se nazývá polymerázová řetězová reakce nebo PCR. Pozn. Testy tedy OBEDÍRAJÍ VZORKY DNA.

Replikuje milionkrát jediné vlákno DNA, což vědcům umožňuje určit segment vlákna a amplifikovat jej pro identifikaci. Polymeráza, enzym, který syntetizuje polymery a nukleové kyseliny, je nezbytný pro tvorbu DNA a RNA, molekul, které jsou odpovědné za kódování DNA. Před PCR trvalo amplifikaci DNA týdny, protože musela být generována v bakteriích. Jakmile byl proces Dr. Mullise zdokonalen, trvalo to jen několik hodin, což otevíralo svět možností.

Jeho objev vytvořil nový svět možností v diagnostice nemocí, odkrývání minulosti a pomoci v trestních věcech, včetně O.J. Simpsonův soud s vraždou. Kary B. Mullis, biochemik, který v roce 1993 získal Nobelovu cenu za chemii za objevení způsobu, jak snadno a levně analyzovat DNA, a připravit tak cestu pro hlavní pokroky v lékařské diagnostice, molekulární biologii a forenzní vědě, zemřel 7. srpna na svém doma v Newport Beach v Kalifornii. Bylo mu 74 let.